lørdag 8. mai 2010

Det er lørdag og følelsen av helg er dessverre ingen venn denne uken. Det jobbes natt og dag for det unge lovende paret som må tjene penger til livets opphold. I går hadde jeg først full dag i barnehagen, for deretter å gi en hjelpende hånd som vikar på sykehjemmet. Dagen gikk med til arbeid og slit, mens natten ble en kjærkommen venn for å kunne lade batteriene til en ny dagvakt i rollen som pleiemedarbeider. Etter dagens plikter ble det tid til luft, vennskap og kjærlighet i Østerdalens grønne skoger. Sammen med Idar og kløvmester Bob gikk vi til skogs med freidig mot...på vår vei møtte vi røya, haren, musa og de 10 000 rompetroll. Naturopplevelsen var fullkommen og ikke minst kjærkommen for en sliten arbeidsnarkoman.

Manndomsprøven - "How to make a fire" - ble overlatt til gutta boys, og jeg nøt utsikten over Østerdalslandet mens de jobbet flittig utstyrt med greiner, råtten snø og svartkjel. De fikk godkjent på oppgaven, og Bobster ble så utrolig fornøyd at han like gjerne feiret med et snøbad i sesongens siste snøflekk.

Vi grillet slovakisk bacon og nøt verdens beste kaffe (the one and only svartkjelkaffe) mens bålet sprakte og solen skinte sine siste stråler. Det ble en fin lørdagskveld i lia med påfyll av livets naturlige energi, og det kan nok være at dette blir helgens store høydepunkt mellom plasthansker og håndsprit. Det er med god samvittighet at jeg legger meg henslengt på sofaen, samtidig som jeg synes synd på min kjære som atter en gang må være nattens helt. Tusen takk for en slitsom arbeidshelg med lyspunkter for store og små:)

2 kommentarer:

  1. Synes du er flink jeg, Marita. Som orker med så mye jobbing og enda har overskudd til friluftsliv og kjæresteri.... Men det er vel akkurat de to siste tingene som holder en oppreist...

    SvarSlett
  2. Det er heldigvis ikke hverdagskost med jobbing høyt og lavt, men for en periode går det greit. Penger har liten verdi hvis man ikke har tid til de tingene som er viktig her i livet;)

    SvarSlett

Gjerne forkynn din opplevelse hvis du liker, misliker eller rett og slett kjeder deg;)