søndag 12. september 2010

Nå sitter vi her på Stai med et nymalt hus og kan endelig slappe av etter besøk fra fjærn og nær. Huset har skiftet farge, inngangen har fått snøskredmottak og den nye døren på badet kan låses ved "pressekonferanse". Det er en drøm å se hvordan huset tar form gjennom timer og dager med hardt arbeid. Både jeg og Adam er evig takknemlig for god hjelp fra familie og venner.Uten hendige medhjelpere ville framgangen vært beskjeden og huset i en sliten forfatning.
Personlig sitter jeg i nåværende stund som et slakt i verdens deiligste sofa. Det skal sies at de siste ukene har krevd sitt av søvn og energi, og det er ingen hemmelighet at jeg skal nyte sengen lenge i morgen. En god natts søvn skal legge grunnlaget for nye studier av geologi og landskap nå som det nærmer seg innspurt på semesteroppgave.

I dag jobbet jeg min siste dag som pleiemedarbeider på sykehjemmet og nå er det på tide å leve et liv uten sykdommer og lidelser i hverdagen. Jeg liker å jobbe med mennesker, men jeg takler bedre den gode samtalen fremfor den ufaglærte pleien. Det gjorde underverker å puste frisk luft på Gåla etter stengte dører og låste skjebner i en verden hvor jeg følte meg for liten for meg selv.


Takk for at livet går videre og skaper nye muligheter mitt lille univers!

1 kommentar:

  1. Du verden for en energi dere har hatt da.
    Enig med deg, når det gjelder arbeid på sykehjem. Små posjoner holder. Kommer fra meg som er utdannet hjelpepleier (1977)
    Må innrømme at yrkesvalget har vært mer variert enn bare å løpe med bekken...... Trives bedre ved en pult og med en pc, jeg..

    SvarSlett

Gjerne forkynn din opplevelse hvis du liker, misliker eller rett og slett kjeder deg;)