søndag 21. mars 2010

Det er vinter, det er sol, og det er søndag:) Jeg våknet kl. 10.00 i dag med en sløv kjæreste ved min side (som forresten sov til langt utpå dag). Humøret var upåklagelig, og det ante meg at dette kunne bli en fantastisk dag. Parkerte trønderrompa i sofaen, og strikket like godt et par babysko og en halv pliktvott (bestilling fra mitt skjønne søskenbarn). Adam skulle etter hvert våkne til liv, og planen om frisk luft ble et faktum etter 100 år (Adams 1. gir er ikke det raskeste). Vi vandret gatelangs i Imsroa "downtown", hvor vi fant flere potensielle bosteder for et ungt par med ønske om skog og frisk luft i umiddelbar nærhet. Det triste i denne sammenheng er at mange hus i Østerdalen brukes kun et par uker i løpet av sommeren, og står derfor tomme store deler av året. De får tidens rynker i tak og vegger, og faller sakte men sikkert til jorden. Mitt lille hjerte gråter for alle disse husene som roper ut om en ny sjanse til å leve i dagens moderne samfunn. Kjære huseiere...våkn opp og se at ungdommen ønsker å gi huset ditt en ny sjanse! For å komme på bedre tanker tok vi turen innom Stein og Imsa gård for å se de to nye kalvene som skal føre Imsaslekta videre. Det er helt utrolig hvor aktive disse kalvene er...ikke hyperaktiv, men anti fotogenaktiv. Jeg prøvde å gjøre dem til fotomodeller, men interessen var heller laber...kanskje muligheten byr seg når de kommer i ungdomsårene og forfengeligheten slår inn:) Geitene var mer samarbeidsvillige. Svart/hvite "C Panda" er blitt min lodne venn for livet, mens bukken "Casanova" prøvde intenst å slipe sine tenner på Adams bukser...morsomme skapninger disse geitene. Stein er og forblir en klok mann som vi liker å slå av en prat med over en kopp varm ekspresso. Du må simpelten sette pris på samtalene med denne herremannen - han er fenomenal. Nå har vi returnert til "bunkersen", og kvelden er ennå ung nok til at Adam vinner eksamenslotteriet = intens lesing til 4 eksamener kommende uke. Jeg skal derimot sitte i denne fantastiske sofaen (søker forresten loppemarked) hvor strikkepinnene snart skal fly veggimellom. Takk for en suvern dag mitt lille univers!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne forkynn din opplevelse hvis du liker, misliker eller rett og slett kjeder deg;)