mandag 26. april 2010

Nå har jeg hatt mine første to dager i rollen som barnehagetante, og jeg må innrømme at det er en morsom avveksling fra studentliv og sykehjem:) Forandring fryder og denne gangen er intet unntak. Barn er morsomme skapninger, og det er en fryd når de ærlige, små skapningene forsikrer meg om at ørene henger fast på hodet.

Uken har også rommet årets første sykkeltur på halvvåte grusveier med min energiske kjære ved min side. Det var en tung første tur, og lår samt kondis fikk seg en mental knekk. Vi tilbakela 1,4 mil, og når motbakkene var bestiget kunne hjemturen friste med nedoverbakke og nytt pågangsmot. Det er ingenting som er bedre enn å sette seg på sykkelen og la verden fare forbi.

På den kreative fronten har jeg funnet igjen heklekroken, og nå går det mest i hekling av luer og firkanter. Luene ble jeg meget fornøyd med, og jeg tror kanskje det blir noen flere i ukene som kommer. Firkantene er en annen sak...trodde først jeg skulle få heklet et sjal, men innså at tiden for firkanter ikke er helt moden for meg ennå. Forhåpentligvis dukker det opp en idè når natten blir lang og søvnen atter uteblir.

6 kommentarer:

  1. Velkommen til min verden.
    Jeg jobber i barnehage, men er ikke lenger like entusiastisk som deg.... :)

    SvarSlett
  2. Firkanter (også kalt lapper) er som ost, de må lagres og godgjøres en stund før bruk :p

    SvarSlett
  3. Hehe...jeg regner med at entusiasmen faller med tiden, men på kort sikt ser det lovende ut:) Kanskje kan du begynne å livnære deg på kortmaking Aase?

    SvarSlett
  4. Helt riktig mamma Marit...ost er tingen...vellagret og med masse smak;)

    SvarSlett
  5. Kort, ja..... da ble det ikke mye salt til maten.
    Dyr hobby og dårlig betalt... Men morsomt da.
    Får nok heller tørke litt snørr, jeg og.

    SvarSlett
  6. Hehe...ja, man må tørke snørr til livets opphold:)

    SvarSlett

Gjerne forkynn din opplevelse hvis du liker, misliker eller rett og slett kjeder deg;)