fredag 21. mai 2010

"Nå skinner sola i vinduskarmen og Marita vasker med godt humør...nanana!"

Det er tredje dagen med godvær her i Østerdalen og humøret skinner om kapp med sola. Alle vinterdepresjoner er borte og det ligger håp og glede i sommerens anmarsj:) Adam sover skjønnhetssøvnen sin og jeg forbereder avreise til destinasjon Namdalen! Vi skal i konfirmasjon til mitt fantastiske søskenbarn Elena, og jeg ser fram til å møte alle mine kjære slektninger igjen! Østerdalsekspressen tjener atter en gang grove penger på mine utflukter, og det er best for bussmannen at han stopper på Stai presis 13:13 også i dag:)

I går var en skjønn dag og jeg benyttet anledningen til å sykle min Imsdalsrute. Fuglene kvitret og bjørnen brølte, mens jeg peste og stønnet oppover bakkar og berg. Skjønt alle var enige om at den bortkomne trønderen hadde hatt en interessant tur. Noen små snøflekker lå igjen oppe ved Imsdalsfabrikken, men vannstand i Imsa vitnet om at vinteren snart er omme, og beviset renner i skrivende stund ut i Glomma og på åkrene omkring. Østerdølene var vitne til atter en trafikkulykke på riksvei 3, men heldigvis gikk ingen liv tapt. Trailersjåføren lå fastklemt i 2 timer før han ble fraktet med helikopter til nærmeste sykehus, og trafikken ble regulert til østsideveien. Snart må veien forbedres og vettet vekkes!


Takk for at liv ble spart denne vakre dagen mitt lille univers!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne forkynn din opplevelse hvis du liker, misliker eller rett og slett kjeder deg;)